زندگی نامه توماس آلوا ادیسون
هک,امنیت,اخبار,اطلاعات,بازی,گیم,game,پک,pack,ورزشی,sport,اسپورت,نرم_افزار, اپلیکیشن,دانلود,فایل, download,اخباربازی,اخبار بازی,سورس,برنامه نویسی,پک های آموزشی,آموزشی
تبلیغات
تدریس خصوصی زبان فرانسوی
تاریخ : شنبه 18 شهريور 1396
نویسنده : مهدی سلیمانی

توماس ادیسون مخترع آمریکایی که در 15 فوریه 1847 در شهر کوچک میلان اوهایو پا به عرصه وجود گذاشت . پدرش هلندی و مادرش یک اسکاتلندی بود. از همان اوان کودکی علاقه بسیاری به مطالعه داشت و مادرش وی را به کار تشویق میکرد او به طور پراکنده مدت 5 سال در مدرسه به تحصیل پرداخت ؛ او به علت ناشنوایی مدرسه را ترک گفت وی پیوسته از مدرسه گریزان بود چرا که معلمش او را شخصی کودن و کند ذهن می دانست و هیچ دوستی در مدرسه نداشت تنها مادرش بود که عظمت اندیشه و روح او را در می یافت و دوست نزدیکی برای او محسوب میشد. او در سن 9 تا 12 سالگی کتابهایی مانند فرهنگ علوم و اصول نیوتون و ....را مطالعه کرد . کتاب موخر وی را در جهان ریاضیات متحیر و سرگردان ساخت. وی برای کمک به خانواده به کار روزنامه فروشی پرداخت ؛ سپس به عنوان کارگر راه آهن دیترویت و پورت هارون مشغول به کار شد . رفتار پسندیده و خوب وی موجب شد که دوستان زیادی در قطار پیدا کند وی تصمیم گرفت شخصا روزنامه ای منتشر کند . اولین نسخه نشریه وی در سوم فوریه 1862 منتشر گشت . ادیسون به فعالیتهای علمیش به مرور ادامه داد . در مدت کوتاهی کارگاه کوچکی برای خود درست کرد یکی از دوستانش می گفت : که یک روز او تمام آثار فارادی را در مورد الکتریسیته خریداری کرد و تا صبح به مطالعه آنها پرداخت به دوستش گفته بود که من کارهای زیادی  باید انجام دهم و زندگی هم خیلی کوتاه است. او شبها در تلگرافخانه کار میکرد و روزها به مطالعه و آزمایش می پرداخت . ادیسون سیستم تلگرافی در سال 1873 اختراع کرد که برای همگان باور نکردنی بود . اتفاق مهم دیگری که در این سال رخ داد ؛ ازدواج ادیسون با دختر جوانی به نام ماری استیل ول بود که همسری مهربان برای ادیسون محسوب می شد . این همسر دلسوز در سال 1881 فوت کرد و ادیسون را تنها گذارد . در سال 1886 ادیسون در منلو ملکی را خرید که در آن یک کارگاه بزرگ و آزمایشگاهی مجهز تاسیس کرد اختراعات پی در پی او چنان شگفت انگیز بود که معروف به جادوگر منلو پارک شد . در سال 1878  پرو فسور پارکر لامپ ذغالی را به ادیسون نشان داد و در همین سال بود که مخترع بزرگ سرگرم بزرگ ترین اختراع شد و سرانجام در اواخر سال 1880 میلادی اختراع خود را به ثبت رساند و کارخانه ای در منلو پارک به ساختن لامپ های برق پرداخت . اکنون ادیسون بسیار معروف شده بود و ا ز شهرت بسزایی برخوردار بود . اختراع بعدی او گرامافون بود که به دنبال آن کینه توسکوپ (دوربین اولیه سینما ) نیز اختراع شد در سال 1886 با  دختر یکی از سرمایه داران مشهور به نام مینا میلر ازدواج کرد چرا که در آن زمان همسر اولش فوت کرده بود .ادیسون پیوسته در حال کار کردن بود و هیچگاه از کار خسته نشد تا اینکه در 18 اکتبر 1931 در سن 84 سالگی فوت کرد. روحش شاد.




|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
موضوعات مرتبط: زندگینامه های فیلسوفان , ,
برچسب‌ها: زندگی نامه , توماس آلوا ادیسون , زندگی نامه توماس آلوا ادیسون ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
این سایت برای پیشرفت و موفق بودن آینده سازان ایران و استفاده های بهینه برای عامه مردم تهیه شده است پس به خوبی از این مطالب استفاده لازم را ببرید.